ناگفته ای از عملیات فتح المبین از سردار شهیدحاج احمد سوداگر

به اشتراک گذاشتن
برچسب ها

گفتار منتشر نشده ای از سردار شهیدحاج احمد سوداگر در باره فتح المبین :

متاسفانه متاسفانه بعد از جنگ در کتب و نشریات همه چیز تحریف شده است ! در حضور ما و در حضور خالقان ارزش های دفاع مقدس ، تحریف های دفاع مقدس دیده می شود ! کلیپی را از عملیات فتح المبین دیدم که در آن نه اسمی از دزفول بود و نه از لشکر7 ولی عصر(عج) و نه از شهدای دزفول !

همه (فرماندهان ) می دانند که کار شناسایی و اطلاعاتی منطقه فتح المبین فقط و فقط توسط بچه های دزفول صورت گرفته است . ( از شمال منطقه عملیاتی تا جنوب آن ) دهلیز ، دالپری ، کرخه ، صالح مشطط ، انکوش ، شوش و رقابیه . بسیاری از دوستانی که در این عملیات های شناسایی شرکت کرده بودند ، برای رساندن نیروها به اهداف تعیین شده عملیات به شهادت رسیدند .

       گره اساسی عملیات فتح المبین :

روز دوم عملیات فتح المبین گره اساسی در کار افتاده بود و عملا کار پیشروی ناممکن شده بود . فقط منطقه عین خوش تصرف شده بود که آن هم به همت شهید حسین خرازی  بود که اصرار بر ماندن داشت . در تپه های علی گرزه موفقیتی نداشتیم ، سه راهی قهوه خانه بزور گرفته شده بود و ما فقط به جاده آسفالته رسیده بودیم و طرح کامل نشده بود . در منطقه صالح مشطط به کوت گاپون نرسیده بودیم و در منطقه شوش و انکوش قبل از شروع عملیات قرارگاه فجر با شکست مواجهه شده بود . در رقابیه نیز وضیعیت به همین شکل بود .

          

از آنجایی که گزارش شناسایی منطقه صالح مشطط به سمت ارتفاعات تینه و پشت سایت و رادار توسط خودم به سردار رشید ارائه شد به اتفاق ایشان و سردار حسن باقری و امیرحسنی سعدی در حالی که با خودروی استیشن فرماندهی از تپه چشمه به سمت جاده آسفالته می رفتیم از من سوال کرد چقدر نیرو دارید ؟ گفتم : نیروهای گردان (بلال) آقای کلولی و دو گردان دیگر آمادگی دارند . فرمود : بروید همه نیروها را از سمت کوت گاپون به سمت حد واسط بین تنگه ابوغریب و سایت های 4 و 5 ببرید …

ویژگی های مهم دزفول در دفاع مقدس :

        شناسایی کل منطقه عملیات فتح المبین فقط و فقط توسط بچه های دزفول انجام شد . در این عملیات مسئولیت جمع بندی و انجام شناسایی های منطقه بر عهده من بود .

        هدایت کل نیروهای عمل کننده تا رسیدن به اهداف شان به عهده بچه های دزفول بود . و چند نفر از نیروهای اطلاعات هنگام رساندن نیروها به اهداف شان شهید شدند .

        تیپ ولی عصر( عج) در آن عملیات تنها یگانی بود که استعداد دو تیپ را داشت و نیروهایش با تیپ های یک و دو لشکر 21 حمزه ارتش ادغام شده بود .

        گره عملیات همانطور که قبلاگفته شد توسط نیروهای تیپ ولی عصر (عج) و بچه های دزفول باز شد .

        دزفول تنها شهرستانی بود که در طول دفاع مقدس یک لشکر را حمایت می کرد در حالی که  خیلی از استانها یک لشکر داشتند .

اما متاسفانه ، متاسفانه بعد از جنگ در کتب و نشریات همه چیز تحریف شده است ! در حضور ما و خالقان ارزش های دفاع مقدس ، تحریف های دفاع مقدس دیده می شود !

یک نظر
نظرات شما
  1. Mahmood گفت:

    دزفول همیشه مظلوم بوده وهست وخواهد بود همیشه بار خیلی چیزا بروی دزفول بوده ولی خیلی ستم کشیده نمیدونم ما مردم دزفول چه گناهی کردیم که مورد ظلم قرار گرفتیم

دیدگاهتان را بنویسید :

نام

پست الکترونیک

وب سایت

XHTML: شما می توانید از این برچسب های HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

کد امنیتی *