انتشار : جمعه, 09 می 2014

امام جمعه دزفول تقوا، بلندترین فصل زندگی عملی مولای متقیان(ع) است

به اشتراک گذاشتن
برچسب ها

دزفول امروز: حجت الاسلام و المسلمین قاضی گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) نه فقط به شیعه و مسلمانان بلکه به انسانیت تعلق دارد و همه انسانهای حق طلب در برابر عظمت وی خاشع هستند.

به گزارش سرویس سیاسی دزفول امروز: حجت الاسلام و المسلمین “سید محمد علی قاضی دزفولی” امام جمعه دزفول در خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته، تقوا را مراقبت مستمر بر اعمال و رفتار انسان دانسته و ضمن اشاره به ۱۳ رجب سالروز میلاد امیرالمؤمنین علی (ع)، گفت: پیامبر اعظم(ص) به جمعی از اصحباب در مورد جایگاه امیر المؤمنین فرمودند:” هر کس از شما اراده کرده است تا به علم آدم(ع)، به حلم ابراهیم(ع)، به هیبت موسی(ع) و به عبادت عیسی(ع) نگاه کند، به سیمای علی(ع) نظر افکند.” که نشان دهنده این است که همه ویژگیهای برجسته انبیاء الهی در امیرالمؤمنین علی(ع) جمع شده است.

امام جمعه دزفول تصریح کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) نه فقط به شیعه و مسلمانان بلکه به انسانیت تعلق دارد و همه انسانهای حق طلب در برابر عظمت وی خاشع هستند.

حجت الاسلام قاضی، محبت به اهل بیت(ع) را مستلزم تبعیت دانسته و اظهار کرد: شیعه کسی است که پیرو و آئینه علی(ع) باشد و شیعیان باید جلوه ای از مولای متقیان باشند.

وی تقوا را یکی از بلندترین فصول زندگی عملی امام علی(ع) دانسته و گفت: تقوا یعنی مراقبت دائمی از جوارح، دل، فکر و مغز تا گرفتار هوا و هوس و خسائل پست دنیوی نشوند.

خطیب جمعه دزفول، آغاز ایام البیض و سنت حسنه اعتکاف را مورد اشاره قرار داده و اظهار کرد: اعتکاف دستاوردهای بسیاری برای شخص معتکف و جامعه دارد و در زمانی که نبرد اصلی استکبار در عرصه دین زدایی است، اعتکاف در نقطه مقابل این هجمه ضد دینی استکبار قرار دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول، با اشاره به ۱۵ رجب سالروز وفات حضرت زینب کبری(س)، گفت: زینب کبری(س)، آئینه تمام نمای امام علی(ع) بود و چون پدرش که تنها حامی پیامبر(ص) بود، وی نیز تنها حامی و احیاگر قیام اباعبدالله (ع) بود. و روشنگریهای سبب زنده ماندن قیام امام حسین(ع) شده است.

حجت الاسلام قاضی همچنین با اشاره به ۲۰ اردیبهشت سالروز فتوای تاریخی میرزای شیرازی، به جایگاه و نفوذ مراجع اشاره و اظهار کرد: اگر می خواهیم دینمان بدون انحراف باشد  باید آنرا از مراجع فرا بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید :

نام

پست الکترونیک

وب سایت

XHTML: شما می توانید از این برچسب های HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

کد امنیتی *