انتشار : جمعه, 23 می 2014

دزفول نماد مقاومت ایران اسلامی و شهر نویسندگان و عالمان بزرگ است

به اشتراک گذاشتن
برچسب ها

دزفول امروز: دکتر سنگری گفت: دزفول نماد مقاومت ایران اسلامی و شهر نویسندگان و عالمان بزرگ و یکی از محل های تولید علم و زادگاه علم بوده است.

به گزارش سرویس فرهنگی دزفول امروز: دکتر”محمدرضا سنگری” نویسنده و محقق عاشورایی در نخستین گردهمایی دزفولی های اهل قلم که در سالن فجر این شهر برگزار گردید، در جمع ناشران، نویسندگان، شاعران و اهل قلم این شهرستان، دزفول را نماد مقاومت ایران اسلامی دانسته و تصریح کرد: نوشتن متعالی ترین ارزش است که در عرصه انسانی اتفاق می افتد و حجت این گفته زنجیره انبیاء است که آخرین و جاودانه ترین اعجاز انبیاء الهی کتاب است.

وی نوشت را آفریدن توصیف کرده و با بیان اینکه هر نوشته یک آفریده جدید است، گفت: متأثر ترین شخص از یک اثر خود نویسنده است که پس از هر نوشته خود را دیگر بار آفریده است.

این نویسنده و محقق، نویسندگی را عبور از قلمروهای ناشناخته عنوان و افزود: نویسندگی عبور از کوچه هایی است که دیگران از آن عبور نکرده و راههایی را می یابند که دیگران آنرا تجربه نکرده اند.

این استاد دانشگاه و دکترای ادبیات، ضرورت یک نویسنده را شکستن دیوار عادتها دانسته و خاطر نشان کرد: نویسنده باید ملکوت اشیاء را ببیند نه فقط به ظاهر آن توجه کنند.

دکتر سنگری، با اشاره به روایتی، مداد علما را افضل بر دماء(خون) شهدا عنوان و اظهار کرد: در روز قیامت مداد علما با خون شهدا وزن می شود و مداد علما بر خون شهدا برتری پیدا می کند چرا که شهیدان را هم مداد علما تربیت کرده اند.

وی، تاریخ را محصول، نویسندگان بزرگی بنام شهدا دانسته و اذعان کرد: خداوند متعالی ترین اندیشه ها را در زیباترین ظرف بیان کرده است.

این محقق معاصر، واژه ها را مصالح یک نویسنده دانسته و گفت: انتخاب و گزینش واژه ها یکی از نکات بسیار مهم برای یک نویسنده است چرا که هر واژه ۱۵ ویژگی دارد که بر اساس موسیقی، وزن، امتداد، طول، عرض، تاریخ و پیشینه، جغرافیا ، عمق و اثر و… باید آن واژه بدرستی انتخاب و مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر سنگری، استاد و محقق دانشگاه، دزفول را شهر نویسندگان بزرگ معرفی واین شهر را یکی از محل های تولید علم و زادگاه علم دانسته و ادامه داد: از این شهر کتابهایی در سراسر عالم انتشار یافته است که یکی از آنها بدست امیرالمؤمنین علی(ع) رسیده و ایشان، آن کتاب را ترجمه می کنند.

وی با بیان اینکه کتابهای بزرگ و ارزشمندی در حوزه ترجمه قرآن، تاریخ و موسیقی از نویسندگان دزفول نوشته شده ، افزود: باید پاسداشت این میراث عظیم فرهنگ گذشته خود که در حال از بین رفتن هستند، باشیم.

سنگری اظهار داشت:دزفول آنقدر استعداد وتوانایی دارد که بتواند در افق جهانی حضور یابد

این استاد دانشگاه در انتها، پیشنهاد را اندازی صندوق حمایت از نویسندگان دزفول و بانک اطلاعات آثار آنها را به برگزار کننده این همایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید :

نام

پست الکترونیک

وب سایت

XHTML: شما می توانید از این برچسب های HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

کد امنیتی *