انتشار : جمعه, 06 فوریه 2015

یادواره شهدای پیشتاز انقلاب اسلامی دزفول

به اشتراک گذاشتن
برچسب ها

امام جمعه دزفول گفت: افرادی بودند که سابقه انقلابی داشتند ولی نتوانستند تا آخر این راه را ادامه دهند و از همراهی با انقلاب، ولایت و امام خسته شدند و ادامه مسیر را رها کردند.

به گزارش دزفول امروز: صبح پنجشنبه ۱۶ بهمن، همایش بزرگداشت شهدای پیشتاز انقلاب اسلامی شهرستان دزفول ، در مصلای امام علی(ع) دزفول با حضور مبارزین فعال انقلاب از شهرهای مختلف خوزستان و خانواده شهدای انقلاب دزفول برگزار گردید.

از ترویج تفکر شهدا ومعرفی آنان به نسل جوان نباید غفلت کرد/ رونمایی از دو کتاب

حجت الاسلام “سید محمدعلی قاضی” امام جمعه دزفول، شهدا را مشعل هدایت جامعه دانست و افزود: این شهدا، شجاعانه و دلیرمردانه در مقابل طاغوت و طاغوتیان ایستادند و برای ما و نسل های آینده اسطوره و قهرمان هستند.

وی ادامه داد: تا وقتی که در مسیر شهدا حرکت می کنیم ، آسیبی از دشمن به ما نخواهد رسید و هر مقدار از مسیر و اهداف شهدا فاصله بگیریم به همان مقدار آسیب پذیر می شویم.

امام جمعه دزفول، با تاکید بر حرکت کشور و انقلاب در مسیر اهداف خود اظهار کرد: ما بالنده به اهداف بلند خود در حال طی مسیر هستیم و جایگاه کنونی نظام اسلامی در عرصه های مختلف جهانی حاصل ایثار و جانفشانی شهدا است.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب ما به جهان صادر شده است، نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبر انقلاب با این نامه مدبرانه، به قلب دشمن می زند و نقشه های دشمن را خنثی می کند.

حجت الاسلام قاضی، سابقه ریزش ها و رویش ها در حرکت های انقلابی را از صدر اسلام دانست و خاطر نشان کرد: افرادی بودند که سابقه انقلابی داشتند ولی نتوانستند تا آخر این راه را ادامه دهند و از همراهی با انقلاب، ولایت و امام خسته شدند و ادامه مسیر را رها کردند.

دکتر”محمد رضا سنگری” درابتدا به تبیین شناخت انقلاب اسلامی وشهدا از منظر تاریخ پرداخت وگفت: شهدای انقلاب ریشه در تاریخ دارد وشناخت تاریخ با ریشه تمدن بیش از ۵۰۰۰ سال در شهرستان دزفول نشان از عطر نفس انبیاء وعلما در این منطقه کهف المومنین است.

این نویسنده و استاد دانشگاه با تاکید به نفس گرم علما وبزرگان در این شهرستان گفت: دیدار با چهره نورانی آیت اله قاضی (ره) چه در دوران انقلاب و در دوران دفاع مقدس برای بنده فراموش ناشدنی است .

وی با تکریم از شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تصریح کرد: در برابر ترویج و تفکر شهدا ومعرفی آنان به نسل جوان نباید غفلت کرد ونسل جدید نیازمند شناخت فعالیت های شهدای خود در دوران مبارزه ورزم خود چه در دوران انقلاب وچه در دفاع مقدس هستند و وظیفه اهل قلم است که در ضبط و نشر این آثار ماندگار قدم بر دارد .

در ادامه این مراسم دکتر “درکتانیان” از نویسندگان انقلاب ، با ارائه مقاله ای به نقش بر جسته شهیدان حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم دانش ، شهید حجت الاسلام عبدالحسین روحانی ، شهید صفاتی دزفولی ، و شهید عزیزصفری از شهدای دوران انقلاب در دزفول و شهید حسن هرمزی از شهر قهرمان اندیمشک پر داخت و گفت : این شهدای گرانقدر با مبارزات سخت و خطر آفرین همراه با ایمان و آرامش توانستند در مسیر رهبری امام خمینی (ره) حرکت کنند والهام بخش جامعه باشند.

وی با تشریح مبارزاتی و شکل گیری مبارزات قبل از انقلاب، دزفول را یکی از پایگاه های اصلی انقلابیون دانست و افزود: تجلیل از شهدای عالم تجلیل از تقوا است و شهید حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم دانش نماد علم ونشر آن در جامعه است.
“عیدی فعال” یکی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی در دزفول با ذکر خاطراتی از آن دوران، گفت: مبارزان انقلاب به تبعیت از امام راحل مبارزه مسلحانه را قبول نداشتند و پایه فعالیت های مبارزین دزفولی فرهنگی بود.

وی با اشاره به اختناق شدید در دوران ستم شاهی افزود: برخی از بچه ها با نوشتن یک “مرگ بر شاه” بر دیوار و یا بلند نشدن در برابر سرود رژیم شاه چند سال روانه زندان می شدند .

در این یادواره از دو کتاب، “منظومه شهر من” نوشته جدید دکتر محمذرضا سنگری و کتاب سالهای صبوری خاطرات مبارز انقلابی حمید آستی رونمایی شد.

مداحی کربلایی “محمد الیاسی” و تجلیل از خانواده های شهدای انقلاب اسلامی، اجرای گروه سرود از دیگر بخش های این برنامه بود.

مردم دزفول در سالهای مبارزه علیه رژیم پهلوی، ۲۸ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید :

نام

پست الکترونیک

وب سایت

XHTML: شما می توانید از این برچسب های HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

کد امنیتی *