انتشار : جمعه, 13 فوریه 2015

شهید سوداگر، اعجوبه اطلاعاتی ایران و مبدع بسیاری از طرح های عملیاتی در دوران دفاع مقدس بود

به اشتراک گذاشتن
برچسب ها

شهید سوداگر، اعجوبه اطلاعاتی ایران و مبدع بسیاری از طرح های عملیاتی در دوران دفاع مقدس بود+تصاویر
دزفول امروز: همرزم شهید سوداگر گفت: شهید سوداگر از افتخارات دزفول و مبدل و مبتکر بسیاری از طرح های عملیاتی در دوران دفاع مقدس بود که می توان از وی بعنوان اعجوبه اطلاعاتی ایران نام برد.

به گزارش دزفول امروز: یادواره سرلشگر شهید دکتر حاج احمد سوداگر و شهدای مسجد میثم تمار دزفول پنجشنبه شب در سالن کانون ایثار دزفول با حضور مسئولین، رزمندگان و خانواده شهدای برگزار گردید.

“محمدعلی بیباک” از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و همرزم سرلشگر شهد سوداگر، گفت: شهید سوداگر از افتخارات دزفول و مبدل و مبتکر بسیاری از طرح های عملیاتی در دوران دفاع مقدس بود که می توان از وی بعنوان اعجوبه اطلاعاتی ایران نام برد.
وی افزود: برخورد و اخلاق شهید سوداگر به قدری خوب بود که موجب شد تا همه رزمندگان عاشق این شهید بزرگوار بود و نه تنها رزمندگان بلکه وجود بیش از ۱۰۰ ترکش در بدن شهید سوداگر نشان می داد که ترکش ها هم عاشق وی بودند.
دکتر “محمدصادق پورمهدی” از دیگر همرزمان شهید سوداگر، قدرت جذب بالا و روابط عمومی قوی را از ویژگی های بارز شهید سوداگر عنوان و گفت: شهید سوداگر بیش از ۲۰ بار مجروحیت و جراحت عمیق داشت که تعداد زیاد عمل های جراحی وی و بیهوشی های طولانی مدت این شهید در دوران جراحی به قلب شهید سوداگر فشار زیادی وارد کرده بود.

وی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس، نه تنها از خدمات شهید سوداگر کاسته نشد بلکه می توان گفت خدمات شهید سوداگر برای ارتباط نسل جوان و دانشگاهیان با دوران دفاع مقدس بی نظیر بود و ابداعات شهید چشمگیر بود.
رونمایی ترانه “اسطوره” در وصف شهید سوداگر به خوانندگی سید مهدی ضامنی، شعر خوانی شاعر اهل بیت(ع) مرتضی حیدری (آل کثیر)، تقدیر از فعالین انقلاب و دفاع مقدس مسجد میثم و پخش کلیپی از زندگی شهید سوداگر از دیگر بخش های این یادواره بود.
سرلشگر شهید دکتر حاج احمد سوداگر، فرماندهی لشگرهای ۷ حضرت ولیعصر(عج)، ۲۵ کربلا و ۲۷ محمد رسول الله(ص) بوده و مسئولیت اطلاعات و عملیات قرارگاه قدس، کربلا و نجف را در دوران دفاع مقدس به عهده داشته است.

شهید سوداگر بنیانگذار پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و تدوین کتاب دفاع مقدس بعنوان دو واحد اختیاری در دانشگاه های کشور، یکی از خدمات ارزشمند شهید سوداگر برای ارتباط دانشجو یان با دوران دفاع مقدس است.
شهید حاج احمد سوداگر، جانباز ۸۲ درصد هشت سال دفاع مقدس در ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ بر اثر عوارض ناشی از دوران دفاع مقدس به شهادت رسید و در جوار برادر شهیدش، شهید ناصر سوداگر و فرزند مرحومش، احمد سوداگر در گلزار بهشت علی(ع) دزفول آرام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید :

نام

پست الکترونیک

وب سایت

XHTML: شما می توانید از این برچسب های HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

کد امنیتی *