انتشار : شنبه, 28 دسامبر 2013

مراسم گرامیداشت ۱۰۴ شهید دزفول در عملیات کربلای ۴ برگزار شد

به گزارش خبرنگار روناش ، مراسم گرامیداشت ۱۰۴ شهید دزفول در عملیات کربلای ۴ ، شامگاه پنج شنبه در محل سالن اجتماعات دانشکده سما دزفول و به همت بسیج دانشجویی این دانشکده و با همکاری گردان سوم واکنش سریع بیت المقدس دزفول و انصار حزب الله این شهرستان برگزار گردید .

در ابتدای برنامه آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت شده ، و پس از آن نیز گروه موزیک تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول سرود جمهوری اسلامی و سرودی دیگر را در سالن نواختند .

همچنین در ادامه همایش ، کلیپ هایی از دوران دفاع مقدس به نمایش درآمده ، و پس از آن نیز شعری توسط صفار مجری برنامه و شعر حماسی “لیلا و پری” نیز توسط ابراهیم نصرالهی مداح و بازیگر توانمند دزفولی به زبان محلی به اجرا درآمد .

سپس دکتر پاژخ معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و رئیس دانشکده سما دزفول به حاضرین خیرمقدم عرض نموده ، و پس از وی نیز میهمان اصلی برنامه سردار محمد اسماعیل کوثری فرمانده اسبق لشکر ۲۷ محمد رسول الله تهران و نماینده فعلی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی پارلمان ایران به سخنرانی پرداخت .

سردار کوثری در بخشی از سخنان خود به تشریح ویژگی های عملیات کربلای چهار پرداخت و گفت : پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس حاصل الگو پذیری آنان از آقا ابا عبدالله الحسین (ع) بود .

وی افزود : در حالیکه در دوران جنگ تحمیلی ۶۴ کشور به عراق کمک می کردند ، اما رزمندگان اسلام توانستند دشمن را به زانو در آورند ، بطوریکه در طول جنگ از ۳۲ کشور اسیر داشتیم .

نمیانده مردم تهران همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام خمینی (ره) در تثبیت و گسترش نظام اسلامی در جهان پرداخت و بیان داشت : معمار کبیر انقلاب در قرن بیستم توانست تحول سیاسی عجیبی در دنیا به وجود آورد ، و با شعار نه شرقی نه غربی و با دست خالی با پشتوانه ملت در مقابل دو ابر قدرت ایستاد .

در پایان این یادواره که جمعی از مسئولین محلی نیز در آن حضور داشتند ، از تعدادی از خانواده های معظم شهدای کربلای چهار تجلیل به عمل آمد .

شایان ذکر است از ۹۸۵ شهید عملیات کربلای چهار که در چهارم دی ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه ام الرصاص اجرا شد ، تعداد ۱۰۴ شهید از شهدای شهرستان دزفول بوده اند .

به گزارش دزتایمز “محمد نوری فر” درحاشیه مراسم معنویی 104شهید والامقام عملیات کربلای 4 دزفول که در سالن اجتماعات دانشکده سما واحد دزفول برگزارشدافزود:شهداي دوران دفاع مقدس بر اساس اطاعت پذيري از فرمان هاي ولي امرزمان خود لبيك گويان به سمت جبهه هاي نبرد حق بر ضد باطل شتافتند و بدون در نظر گرفتن اهداف مادي و چشم داشت هاي دنيوي بهترين سرمايه هاي خود كه خون و جانشان بود را تقديم راه انقلاب و نظام اشلامي ايران كردند.

وي گفت:ازخودگذشتگي رزمندگان در دوران دفاع مقدس همه مارا متوجه اين مسئله مي كند كه ما بايد هدف ، فكر و خواسته هاي شهدا را مد نظر قرار دهيم و به تمامي آنها عمل كنيم.

نوری فر، با تاكيد برقدر شناسي مسئولان ازخانواده هاي شهداافزود:عزت،افتخاروپيشرفت هاي نطام جمهوري اسلامي به بركت خون شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است.

وي با تاكيد بر نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت بين نسل جوان گفت:ايثار ظرفيت خوبي براي نهادينه شدن اين فرهنگ در جامعه ايجاد كرده است.

دبیریادواره 104شهیدعملیات کربلای 4 دزفول ادامه داد:مهم ترين عامل تكامل،تثبيت و رشد انقلاب اسلامي فرهنگ ايثار و شهادت است و با اين نگاه امكان پيروزي و پيشرفت در تمام عرصه هاي فرهنگي ،علمي ، سياسي و اجتماعي وجود دارد.

وي  در ادامه افزود:بسيجي هميشه بايد يك قدم در زمينه هاي الهي و معنوي جلوتر از بقيه باشد ودر زمينه مادي هم يك قدم عقب تر باشد وبه همين دليل بسيجي بودن كار بسيار سخت ودر عين حال مقدسي است.

نوری فر،محور قدرت ايران را ولايتمداري مردم دانست و يادآور شد: تا زماني كه اين تفكر و نيز شهادت طلبي اين ملت آزاده و سرافراز وجود دارد قدرتي توان مقابله با ايران را نخواهد داشت.

دبیریادواره 104شهیدعملیات کربلای 4 دزفول تصريح كرد: دشمن از تمام امكانات و تجهيزات خود براي ايجاد اختلاف بين ملت ايران بهره گرفته اما خوشبختانه با درايت رهبر معظم انقلاب اسلامي و همراهي مردم، شكست خورده است.

وي درپایان خطاب به بسيجيان دانشجویی شهرستان دزفول خاطر نشان كرد:شما بسيجيان دانشجوبايد با هوشياري و بصيرت ديني و فرهنگي حضور پررنگ و تاثيرگذار در تمامي عرصه‌ها، راه نفوذ بيگانگان و دشمنان را ببنديد.

این مراسم با همت و تلاش سپاه ناحیه بسیج شهرستان دزفول،بسیج دانشجویی دانشکده سما واحد دزفول ،انصارحزب الله این شهرستان و گردان سوم بیت المقدس دزفول برگزارگردید.

دیدگاهتان را بنویسید :

نام

پست الکترونیک

وب سایت

XHTML: شما می توانید از این برچسب های HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

کد امنیتی *