انتشار : پنج‌شنبه, 16 آوریل 2015

شهید سوداگر یکی از گنج های گمنام و از فرماندهان استثنایی دفاع مقدس است

به اشتراک گذاشتن
برچسب ها
شهید سوداگر یکی از گنج های گمنام و از فرماندهان استثنایی دفاع مقدس است

تاریخ :۲۷ , فروردین, ۱۳۹۴ ۲۰:۰۳ چاپ این مطلب
گزارش اختصاصی دزفول امروز از یادواره شهید سوداگر در اهواز؛

دزفول امروز: یادواره سردار سرلشکر شهید حاج “احمد سوداگر” مسئول سابق اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، مسئولین استانی و فرماندهان ارشد نظامی کشور، در تالار امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار گردید.

به گزارش دزفول امروز: صبح امروز پنجشنبه، یادواره سردار سرلشکر شهید حاج “احمد سوداگر” مسئول سابق اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، مسئولین استانی و فرماندهان ارشد نظامی کشور، در تالار امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار گردید.

IMG 4551 شهید سوداگر یکی از گنج های گمنام و از فرماندهان استثنایی دفاع مقدس است

سردار شاهوار پور: شهید سوداگر یکی از گنج های گمنام دفاع مقدس است

سردار “حسن شاهوار پور” فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، شهید سوداگر را یکی از گنج های گمنام دفاع مقدس خواند و ابراز کرد: شهدای ما با دست خالی جنگ را با آن کیفیتی که مردم انتظار داشتند پیش بردند و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را در حوزه دفاعی و امنیتی به رخ دشمنان کشیدند.
وی معرفی سردارشهید سوداگر به نسل امروز را ضروری دانست و گفت: تاکید رهبری معرفی شهدای والامقام دوران دفاع مقدس و فرماندهان جنگ تحمیلی به نسل جوان کشور است تا جوانان از این شهدای والا مقام الگو بگیرند.

سردار حسن شاهوار پور، مقاومت و ایستادگی ملت ایران را دلیل به پای میز مذاکره آمدن گروه ۱+۵ دانست و خاطر نشان کرد: عزت امروز ما به برکت مقاومت و ایثار شهدای ماست.
وی ادامه داد: شهدای امروز مبارزه با استکبار جهانی در جبهه های عراق و سوریه، با الگوگیری از شهید سوداگر و دیگر شهدای هشت سال دفاع مقدس وارد عرصه شده و مجاهدانه می جنگند.

IMG 4601 شهید سوداگر یکی از گنج های گمنام و از فرماندهان استثنایی دفاع مقدس است

سردار سعید فر: اعزام سازماندهی شده راهیان نور اقدام مهم شهید سوداگر بود که مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفت

سردار “حبیب سعیدفر” جانشین اطلاعات لشکر ۷ حضرت ولی عصر(عج) در دوران دفاع مقدس، شهید سوداگر را شخصیتی شجاع، نترس و یک مدییر جهادی واقعی دانست و گفت: شهید سوداگر با وجود جراحات بسیار، هیچگاه حاضر نبود از خط مقدم عقب رفته و همواره سخت ترین منطقه عملیاتی را برای شناسایی به عهده می گرفت.

همرزم شهید سوداگر، تاکید کرد: حاج احمد به منطقه اشراف کامل داشت و نظر وی به قدری دقیق و حساب شده بود و هر جایی فرماندهان دچار مشکل در طرح ریزی عملیاتی می شدند، نظر وی را می خواستند.

وی در ادامه به تبیین سجایای اخلاقی شهید سوداگر پرداخت و گفت: شهید سوداگر پس از جنگ نیز اقدامات مهمی انجام داد که اعزام سازماندهی شده راهیان نور از جمله این اقدامات مهم بود که این اقدام، مورد تقدیر رهبر انقلاب نیز قرار گرفت.

سردار سعیدفر، تشکیل دانشکده علوم دفاع مقدس زا از دیگر اقدامات ارزشمند شهید سوداگر عنوان و اظهار کرد: شهید سوداگر، برای انتقال ارزشهای دفاع مقدس و آموزه های و تجارب جنگ تحمیلی به جوانان، درس دو واحدی دفاع مقدس را طراحی و تا کنون جوانان بسیاری این واحد را گذرانده که بسیار نیز اثرگذار بوده است.

IMG 4645 شهید سوداگر یکی از گنج های گمنام و از فرماندهان استثنایی دفاع مقدس است

حجت الاسلام حسن زاده: شهید سوداگر از فرماندهان استثنایی دفاع مقدس است

حجت الاسلام و المسلمین “سید ابوالحسن حسن زاده”، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، شهید سوداگر را از فرماندهان استثنایی دفاع مقدس دانست و گفت: شهید حاج احمد سوداگر و شهید حسن باقری از جمله فرماندهانی بودند که نظریه پردازان جنگ بودند.

وی افزود: فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس نه تنها در میدان عمل و ایستادگی در مقابل دشمن، حضور داشتند بلکه در اخلاق نیز فرماندهی می کردند.
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، شهید سوداگر را جزو منتظرین شهادت توصیف و ابراز کرد: امروز با گذشت چندین سال از دفاع مقدس می بینیم که تمام قطرات خون شهدا به بار نشسته و اثر بخش بوده است.
حجت الاسلام حسن زاده، با بیان اینکه دشمن شماره یک ما در منطقه، سعودی های ملعون هستند، خاطر نشان کرد: آل سعود علارغم تلاش مذبوحانه، شکست های پشت سر هم را در منطقه تجربه کرده است و این پیروزی ها ثمره خون شهدا است.
وی، شهید سوداگر از جمله افتخارات شهر مقاوم دزفول و استان خوزستان برشمرد و اظهار کرد: هر یک از مجروحیتهای متعدد شهید سوداگر کافی بود تا افراد به آن بهانه از جبهه ها کناره گیری کند ولی شهید سوداگر با وجود ۸۲ درصد جانبازی هیچگاه حاضر به ترک خط مقدم جبهه ها نبود.

IMG 4690 شهید سوداگر یکی از گنج های گمنام و از فرماندهان استثنایی دفاع مقدس است
IMG 4630 شهید سوداگر یکی از گنج های گمنام و از فرماندهان استثنایی دفاع مقدس است


دکلمه خوانی توسط دختر شهید سوداگر، اجرای آهنگ اختصاصی شهید سوداگر توسط خواننده ارزشی کشور “امید معنوی” و اجرای ترانه سوداگر عاشقی توسط هنرمند ارزشمند دزفولی “مهدی ضامنی” از دیگر بخش های این مراسم بود.
همچنین در پایان این مراسم از تمبر و لوح فشرده شهید سوداگر رونمایی و به اعضای خانواده شهید سوداگر مدالی مزین به تمسال شهید سوداگر اهدا گردید.

IMG 4515 شهید سوداگر یکی از گنج های گمنام و از فرماندهان استثنایی دفاع مقدس است

IMG 4758 شهید سوداگر یکی از گنج های گمنام و از فرماندهان استثنایی دفاع مقدس است

IMG 4722 شهید سوداگر یکی از گنج های گمنام و از فرماندهان استثنایی دفاع مقدس است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید :

نام

پست الکترونیک

وب سایت

XHTML: شما می توانید از این برچسب های HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

کد امنیتی *