انتشار : یکشنبه, 23 فوریه 2014

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد دزفول؟

به اشتراک گذاشتن
برچسب ها

سالن اجتماعات شیخ انصاری دانشگاه آزاد اسلامی دزفول امروز شاهد یکی از سیاسی ترین تودیع و معارفه ها در طول حیات علمی خود در دانشگاه بود.

معارفه ای که علاوه بر انتقادات اساتید و دانشجویان سبب اعتراضات فعالین فرهنگی و حتی برخی از روحانیون سرشناس دزفول شده است.

اتفاقات عجیبی در چند روز گذشته پس از اعلام خبر انتصاب سرپرست جدید در دانشگاه آزاد واحد دزفول رخ داد که دکتر رضا دوست گوشه ای از این حوادث را در جلسه تودیع و معارفه بیان کرد.

رئیس پیشین دانشگاه آزاد واحد دزفول، کار کردن در دزفول را بدلیل ویژگی های فرهنگی سیاسی و روانشناختی خاصی آن، بسیار مشکل ارزیابی کرده و افزود: بنده سه روز برای دفاع از پایان نامه به اهواز سفر کردم و در این سه روز اتفاقات نادری افتاد که غیر قابل باور است. در این سه روز دفتر بنده را به هم ریختند و کسانی گفتند از ورود بنده به دانشگاه آزاد دزفول جلوگیری شود،و باید سووال کرد چرا دانشگاه باید آلوده به این مسایل شود؟

دکتر رضا دوست ضمن ابراز گله مندی از وقایع پیش آمده گفت:در جامعه شناسی، چرخش نخبگان یک واقعیت تاریخی است ولی نظام جمهوری اسلامی برای این جابجایی ها هزینه سنگینی متقبل شده است.

وی گفت:باید بر اساس معیارهای شرعی ،دینی و منطقی مسوولان جابجا شوند و مقیاسی برای اندازه گیری تعریف شود .

دکتر کریم رضادوست افزود:در نخستین هفته روی کار آمدن بنده برخی ها من را مورد نوازش قرار داده و اکنون به نتیجه رسیدند.

رضا دوست گفت:اشکالاتی جدی در ساختار دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که باید حل شود تا به اهداف و اصول اساسی مورد نظر برسیم.

وی اظهار داشت:دانشگاه آزاد اسلامی مدعی جهانی شدن است و بیشترین تعداد دانشجو را دارد ولی ساختارهای آن نیز باید متناسب با این اهداف حرکت کند و اعضای هیأت علمی احساس کنند در یک جامعه علمی فعالیت می کنند.

رییس پیشین دانشگاه آزاد دزفول ارزش انسان ها را به کار علمی آنها دانست وگفت:متأسفانه تعداد دانشیاران،تعداد مقالات علمی پژوهشی دانشگاه آزاد دزفول بسیار ضعیف است .

وی اظهار داشت:مسوولیت باید با اختیار همراه باشد تا نتیجه بخش باشد با این وجود در طول یکسال گذشته گامهای بلندی در جهت جامع شدن این واحد دانشگاهی برداشته شده که یک افتخار است وباید به ثمر برسد.

رضادوست افزود:دانشگاه آزاد در معرض تهدید است که حیات این دانشگاه را باید به سمت تجاری سازی و توسعه فعالیت های پرورشی داد لذا در حوزه تجاری شدن دانشگاه آزاد دزفول هشت طرح تجاری در دانشگاه آزاد دزفول آغاز شده است.

وی اظهار داشت: بدون شک خطاهایی نیز در کارهای اجرایی پیش می آید ولی انصاف نیست که همه تلاش هانادیده گرفته شود.

رضا دوست ضمن آروزی توفیق برای سراج خرمی سرپرست جدید این واحد دانشگاهی از همکاری مدیران و همکاران این واحد دانشگاهی تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید :

نام

پست الکترونیک

وب سایت

XHTML: شما می توانید از این برچسب های HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

کد امنیتی *